יונתן פולארד: "באפלה שהייתי כלוא מתחת האדמה, שם גיליתי את אורו של השי"ת"

    ישראל פריי 1 Comment on יונתן פולארד: "באפלה שהייתי כלוא מתחת האדמה, שם גיליתי את אורו של השי"ת"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בשבע השנים הראשונות שלי בכלא האמריקאי, ישבתי בתא שנמצא כמה קומות מתחת לאדמה, לא ראיתי אור יום, ודווקא בחשיכה הגדולה שהייתי שרוי בה, שם גיליתי את אור השם יתברך", כך אמר יונתן פולארד לרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, שביקר אותו בבית כלאו.

    "הייתי איש הציבור היחיד שביקר אותו פעמיים", שיחזר הרב מצגר בדרשת ליל שבת האחרונה, בפני מתפללי בית הכנסת "תפארת צבי", לרגל שחרורו של המרגל הישראלי, "בכל ביקור ישבתי אתו חמש שעות, שזה היה מקסימום הזמן שהרשויות אפשרו, זה היה מדהים ומחזק".

    "אני זוכר איך כשהתיישבתי אצלו בפעם הראשונה, אמר לי יונתן: 'כבוד הרב, התכוננתי היטב לקראת בואך', לפליאתי, הוא הסביר: 'למדתי 15 פעמים את ספר יונה מתוך הנביאים, שאתה נושא את שמו'.

    בהמשך, עבר הרב לתאר את תהליך ההתחזקות שעבר על פולארד בכלא, אליו נכנס כאדם חילוני, ובמהלך השהות בו התחזק באמונתו ובאלוקיו, הוא גם הפריך את טענות האומרים כי המרגל פעל ממניעים כספיים או אחרים, ולא ממניעים אידיאולוגיים: "אני יכול לומר לכם מה ששמעתי ממנו במו אוזניי, עת הוא מינה אותי להיות שליח למנהיגים בישראל, ששוחחו באותה התקופה על עסקת חילופי שבויים, במסגרתה, כך לפי השמועות, ישחררו אותו האמריקאים כמחווה לישראל".

    "פולארד מינה אותי כשליח לומר להם שהוא בשום אופן לא מסכים לכזאת עסקה, וכי הוא אינו מוכן שעבור החופש שלו ישוחררו מחבלים. אם זו לא התנהגות המעידה על עקרונות, שליחות ואידיאולוגיה איתנה, איני יודע שליחות מה היא". סיים הרב מצגר את דבריו.



    1 תגובות

    מיין תגובות